Saturday, May 9, 2009

Ceritera Majlis Resepsi Zaikhan & Siti...

Tanggal 1 Mei 2009 tercipte sajarah chenta antare kawan baik aku Zaikhan & Siti... mereke diijapkabulkan kat kampung telage mas area santong Trgnu... kawin dah 'saing' aku sowang nih... hahahaha..... byk gak ektiviti yg diadekan mase diorg kawin nih... aku yg jadi 'tukang tembak' ni pun mmg terlalu terlalu enjoy ngn majlig diorh neh....
macam macam adat yg sebelom ni aku xtau tetibe muncul kat celah celah majlis resepsi diorg nih.....



ni adela xbanyak sikit pic diorg yg dapat aku 'hentikan mase' untuk korang nk tgk... nk tiru ke...
nak baju mcm diorg ke... ikut suke ati korang la yek... nanti aku plak wane ape ek..... hmmmmm... fening suda.... korang?











bile sampai kat umah lelaki plak.. lain plak ceriteranye.... mmg meriah gile kat umah lelaki..
yg naik kemah... main masak masak... potong daging.. yg pasang meje... aku da lame xnaik blakang lori.. merase gk dok blkang lori gi amik meje... lepas gian beb... hahahaha.... mlmnye plak ade karaoke... budak kecik main lari lari dangdut sampai pagi... cabutan bertuah... bla.. bla.. bla.. aku ngn senapang cabok aku menembak je la.. ade gk bape org kaki tembk lain.. puad... rookie.. medan... tp x lame kejap jek... skali ujan tuwon daa....














esoknye plak berlangsongla majlis resepsi kat umah mat khan ni... aku cukup berminat ngan atucare umah mat khan ni... ade silat ngn tomoi beb..! ade la plak set set gamelan... aku pun sempat gk mencube serunai silat... aku berjaye beb... klua bunyiiii....!!! aku suke gile....!! silat yg dipertunjukan kat majlis ni silat gayung...
lawa gak bebudak silat ni bukak bunge..... aku..?
bunge manggar reti la... hahahahahha..... lensa aku ni mcm xreti benti je amik pic diorg ni...
seni warisan melayu yg patut kitepertahankan..
ada betul ka..?

























apepun majlis resepsi umah kawan aku sorang ni berlangsung ngan lancar dan tersusunnye...
akupun mengharapkan yg terbaik untuk aku gak hahahaha.... semoge korang bahagie hingge ke anak cucu.. cicit.. piut.. miut... kiut.. (ade ke..?) bro..!!
sampai sini dlu.. lensa aku behenti wat seketike.. aku terkesima sementare... enta mengape.. kenape.. bagaimane... hmmm..?

2 comments: